HomeNieuwsAgendaFabianMotorSponsorsMediaLinksGastenboekContact
.: 03-08-08 ONK Rizla Racingdays
Moeizaam weekend voor Fabian.

De zomerstop is weer voorbij en afgelopen weekend was het weer tijd voor de Rizla Racingdays, het motor- en autosport evenement waarin ook de ONK Supersport weer op het programma stond. De dagen dat Fabian tijdens de zomerstop zou gaan trainen gooide Pluvius roet in het eten en dus was het weer even wennen.

Zaterdag:

De eerste kwalificatie stond Fabian op een oud setje banden, de sessie zou meer in het teken staan om het gevoel weer terug te krijgen en de set-up van de motor aan te passen. De tijden waren dan ook nog niet om naar huis te schrijven maar met de vering ging het wel de goede kant op. De baan bleek door al het autorubber wel behoorlijk glad te zijn, dit was ook goed te zien aan de tijden van de overige deelnemers.

De tweede kwalificatie ging het al een stuk beter en al vroeg in de training kon Fabian snellere tijden neerzetten. Met constante rondetijden laag in de 1:48 zat Fabian goed bij de top10. Halverwege werden er nog wat aanpassingen gedaan aan de vering maar de tijd werd niet meer scherper gezet. Een 14 e plaats was uiteindelijk de uitgangspositie voor de race op zondag. De tijden lagen allemaal weer erg dicht op elkaar, er kon in de race dus nog van alles gebeuren.

Zondag:

Door het overvolle programma was er helaas geen tijd voor warm-up sessie, de temperatuur was wat lager dan de dag er voor en er werd besloten om een harder compound achterband te kiezen dan in de trainingen zodat deze niet stuk zou gaan.

De start was weer goed, rond de 10 e plaats dook Fabian de eerste bocht in, deze plaats kon hij enkele ronden vasthouden maar de kopgroep verdween langzaam uit het zicht. De rijders achter Fabian begonnen nu ook nog eens behoorlijk aan te dringen en deze kon hij niet meer achter zich houden, zo zakte hij al snel weer enkele plekken terug. Fabian raakte halverwege de race in gevecht met Iris Ten Katen om de 15 e plek waarbij ze elkaar enkele ronden lang inhaalden tot Iris een foutje maakte en in de GT-bocht rechtuit ging. Hierna was er geen bedreiging meer voor Fabian en kwam hij als 15 e over de finish.

“Het is jammer dat ik de goede start niet kon verzilveren, ik had al in de eerste ronde in de gaten dat er duidelijk iets niet goed zat met de achterkant van de motor. Normaal gesproken kan ik zeker de eerste paar ronden erg goed tempo maken waarna de grip minder wordt maar nu had ik vanaf het begin al te weinig grip. In de eerste ronde was ik de controle over de achterkant van de motor al een paar keer bijna kwijt wat het vertrouwen ook niet ten goede komt. Achteraf bleek dat de bandenspanning niet goed was, een erg domme fout dus. Gelukkig ben ik nog wel net in de punten geëindigd en heb ik een leuke strijd met Iris gehad welke telkens harder de Strubben uit kon accelereren waarna ik op vermogen de motor voor Ruskenhoek er naast kon zetten om haar er weer uit te remmen. Dit wel zo'n 4 of 5 ronden lang. Met het vermogen van de Yamaha is dus in ieder geval niets mis.”




Bezoek de sponsorpagina

 

Updates

01/03/2011
Fabian als begeleider

29/09/2010
Fabian stopt!

  MRTT MRTT Hugen Spanell Spanell SPanell   Terug naar top
Duursma MRTT Spanell SPanell  
 
Duursma Duursma MRTT Hugen Yamaha Motor Yamaha Motor MRTT Hugen